Co To Jest Content Marketing

co to jest content marketing

Content marketing to pojęcie, które dynamicznie weszło do użytku codziennego. Gdziekolwiek nie wejdę, to na stronach o marketingu internetowym rozpisuje się o tym nowatorskim pojęciu.

Czym jest content marketing w internecie?

Jak sama nazwa wskazuje content marketing, to tworzenie wartościowych treści, które będą dostosowane do naszych klientów. Według Content Marketing Institute, marketing treści polega na tworzeniu materiałów, które będą atrakcyjne, aby przyciągnąć określoną grupę docelową.

W dobie ery informacji codziennie powstają nowe strony, które zasypują nas nowymi treściami; reklamami, promocjami, poradnikami, które „zmienią” nasze życie itd. Niestetywiększość treści, które oferuje nam Internet są nieprzydatne. Nie wnoszą niczego wartościowego do naszego życia.

I tutaj powstaje content marketing, który przełamuje te schematy.

Jeśli pierwszy raz stykasz się z tym pojęciem, to możesz mieć mały mętlik w głowie. Ja również go miałem. Musiałem przeczytać kilka różnych artykułów, aby zrozumieć to pojęcie. Prawdziwą sztuką jest zastosowanie tych wskazówek w praktyce.

Wielu „kreatorów treści” wie czym jest content marketing, ale go nie stosuje, ponieważ wartość zachowują tylko dla siebie. Najpierw trzeba coś ludziom dać, aby coś potem od nich dać. Nie ma możliwości, aby bez zbudowania odpowiedniego zaangażowania zbudować relację.

Marketing treści to dialog między autorem, a czytelnikami. Musisz wiedzieć, czego chcą Twoi odbiorcy. Jeżeli nie wiesz jaka treść da odpowiednią wartość Twoim odbiorcom jesteś jak statek, który dryfuje po oceanie bez sternika.

Czym nie jest content marketing?

Content marketing nie jest nakłanianiem do kupna. Oczywiście pisząc artykuł na blogu internetowym można wspomnieć o produkcie Twojej firmy, ale głównym założeniem jest edukowanie potencjalnych klientów.

Celem treści powinno być wzbudzanie zaufania, emocji oraz przedstawienia praktycznych działań, które można zastosować od zaraz. Jeśli czytelnik podczas czytania krzyknie „Eureka, właśnie się tego dowiedziałem!” to wiedz, że odwaliłeś kawał dobrej roboty.

Nachalne reklamy i promocje również nie należą do działania content marketingowych, ponieważ skupiają się na sprzedaży towaru, a nie dostarczeniu treści.

Sześć przykładów zastosowania angażujących treści

  1. Inforgrafiki to zwykle długie, pionowe lub poziome grafiki zawierające statystyki, wykresy oraz inne kluczowe informacje. Infografika charakteryzuje się przejrzystością przedstawianych faktów. Do ciekawostek można zaliczyć to, że artykuły, które zawierają infografiki są częściej czytanie, niż treści, które składają się z samych literek.
  1. Strona internetowa, na której znajduje się blog z wartościowymi informacjami również możemy zaliczyć do content marketingu. Zwykła strona firmowa nie zawiera żadnych użytecznych informacji, które zapamiętalibyśmy na długo. Blog oferuje tą możliwość, że możesz publikować na nim innowacyjne treści, które zbudują zaufanie między Tobą a odbiorcami np. dobrze napisane studium przypadku.
  2. Podcast to audycja dostępna w Internecie w postaci odcinków w plikach audio.. Często jest wykorzystywana za pomocą systemu RSS. Michael Hyatt, autor książki„Platform: Get Noticed In a Noisy World” jest prawdziwym mistrzem w wykorzystaniu podcastów.

Przykład listy podcastów Michael Hyatt’a.

Jego „This is your life” jest pobierane średnio 250 000 razy w ciągu miesiąca. W jego podcastach możemy znaleźć informacje, które są udostępniane zupełnie za darmo. Sam osobiście rzadko słucham podcastów, lecz uważam, że jest to niezły sposób, aby zbudować relacje z odbiorcami.

 

  1. Materiały video to kolejna metoda, w której możesz przekazywać wartościowe informacje. Ludzie częściej nam ufają, gdy widzą z kim mają do czynienia. Obecnie popularnym kanałem publikowania treści jest tzw. Video Streaming, czyli tworzenie materiału/prezentacji, która jest transmitowana na żywo.
  2. Tworzenie darmowych ebooków, to technika z powodzeniem stosowana w content marketingu. Publikacja, która pokazuje „jak naprawić rower górski i zaoszczędzić 200 zł” może okazać się strzałem w dziesiątkę, dla sklepów sprzedających rowery. Zasada jest ta sama: im więcej wartościowych i praktycznych informacji otrzyma czytelnik, tym łatwiej zbudujesz dobrą relację.
  3. Social media, Z pomocą przychodzą nam rozmaite narzędzie, które możemy zastosować, aby zbudować wartość i zaufanie. Jedną z nich są portale społecznościowe (Social Media), które służą do publikowania interesujących treści i komunikacji z osobami zainteresowanymi tematem.

Najpopularniejszym kanałem w Polsce jest obecnie Facebook i to właśnie na nim, firmy skupiają swoje działania. Niektóre firmy skupiają się tylko na Facebooku, ponieważ na nim generują największe zyski ze sprzedaży. Mocnym atutem Facebooka jest możliwość określenia sprecyzowanej grupy docelowej, do której ma być skierowana publikowana przez nas treść.

Innymi kanałami społecznościowymi są: Twitter, Google +, Pinterest, Linkedin. Większość portali społecznościowych nie jest wykorzystywana przez naszą grupę docelową, dlatego najlepiej skupić się nad tymi, które są najważniejsze i generują największy ruch.

Dlaczego content marketing jest ważny dla firmy?

Idea wielu firm jest prosta: „sprzedawać, sprzedawać i jeszcze raz sprzedawać”. Kiedyś, gdy w Polsce nie było dostępu do produktów, ludzie musieli stać miesiącami w kolejkach, aby kupić telewizor. To były czasy, gdy klienci marzyli, aby dostać jak najszybciej ten produkt. Dzisiaj idą do Media Markt i kupują telewizor w 10 minut.

Zanim zaczniesz sprzedawać produkty musisz dać odpowiednią wartość i sprawić, aby ludzie mieli potrzebę, aby coś od Ciebie kupić. Czasem może to zająć więcej czasu. W końcu nie od razu Kraków zbudowano.

Podsumowanie

Zasiej ziarno (content marketing), by po jakimś czasie zebrać obfite plony (benefity). Jeśli znasz inne działania, które są związane z content marketingiem, napisz o tym poniżej w komentarzu.

 

Zostaw błyskotliwy komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij