14 Sekretów Jak Pisać Chwytliwe Nagłówki na Bloga

nagłówki na bloga

 

Czy wiesz, że doskonale skonstruowane nagłówki na bloga potrafią zwiększyć liczbę kliknięć nawet o 500%?

Niewiarygodne, ale prawdziwe! Pierwszą rzeczą, na którą ludzie zwracają uwagę jest wygląd strony. Potem jest nagłówek, który powinien zachęcić czytelników do zagłębienia się w dany temat.

Jeśli nagłówek będzie mało zachęcający do przeczytania to niestety, ale czytelnik podziękuje i kliknie zamknij w swojej przeglądarce internetowej.

Treść może być znakomita, ale to tak naprawdę od nagłówka zależy czy artykuł będzie udostępniany wirusowo przez portale społecznościowe i cytowany w innych serwisach. To element, który jest najważniejszy w całym marketingu treści. To od niego powinieneś zaczynać w pierwszej kolejności.

Jaki jest cel nagłówka na blogu?

Kluczowe pytanie, na które powinieneś sobie odpowiedzieć przed napisaniem artykułu. Ludzie tworzą treści z różnych powodów. Jedni chcą podzielić się swoimi przemyśleniami, inni chcą pochwalić się swoim osiągnięciami, a jeszcze inni piszą tylko po to, aby skłonić klienta do zakupu.

Każdy z tych powodów jest dobry jednak trzeba ustalić charakter formalny każdego nagłówka. Jeśli Twoim celem jest zwiększenie liczby udostępnień na portalach społecznościowych to artykuł powinien mieć elementy wirusowe (np. infografikę). Jeśli ma skłonić do zakupu powinien posiadać komunikaty skłaniające do podjęcia działania.

Tytuł artykułu powinien być przemyślany w taki sposób, aby osiągnąć zamierzony cel.

Do kogo skierowany jest nagłówek?

Drugie pytanie jest niesłychanie ważne. Jeśli nie wiesz kim są Twoi czytelnicy ciężko Ci będzie przekonać ich do podjęcia działania.

Musisz wiedzieć kim jest Twoja grupa docelowa. Czy są to np. ludzie młodzi, którzy interesują się najnowszymi trendami czy ludzie starsi preferujący bardziej stabilne życie. Aby określić grupę i charakter nagłówka możesz użyć następujących pytań:

  • Jaki jest cel tego artykułu?
  • Z jakimi problemami borykają się czytelnicy?
  • Czy artykuł rozwiąże problem czytelnika?
  • Kto najchętniej przeczyta ten artykuł?
  • Czy nagłówek jest zachęcający do przeczytania treści?
  • Gdybyś był czytelnikiem to w skali od 1 do 10 jak bardzo byłby dla Ciebie atrakcyjny ten nagłówek/temat?

Precyzyjny portret psychologiczny pomoże Ci w dostosowaniu chwytliwego nagłówka na blogu i treści.

14 trików dzięki którym zaczniesz tworzyć chwytliwe nagłówki na blogu:

Poniżej przedstawiam wskazówki, dzięki którym łatwiej Ci będzie zastosować nagłówek na swoim blogu internetowym:

  1. Liczby

Artykuł, który w nagłówku posiada liczby jest jedną z najskuteczniejszych metod reklamy. Wystarczy spojrzeć na największe czasopisma na świecie takie jak Cosmopolitan, który zatrudnia najlepszych copywriterów do tworzenia treści.

Według agencji interaktywnej Conductor więcej kobiet preferuje liczby w nagłówkach(39%) niż mężczyzn (32%)

Faktem jest to, że liczby najczęściej zwiększają ilość udostępnień na portalach społecznościowych. Według badań Startup Moon im większa liczba metod sekretów itd. tym szybciej artykuł będzie się rozprzestrzeniał w internecie.

Przykłady:

21 Sposobów Na Zmniejszenie Wydatków w Twojej Firmie

87 Sztuczek Które Zaskoczą Każdą Dziewczynę na Pierwszej Randce

50 Zasad Tworzenia Wspaniałej Grafiki w Photoshopie

  1. Ubarwiaj nagłówki przymiotnikami

Wykorzystuj interesujące przymiotniki, aby podkreślić, że dany temat jest wyjątkowy. Np. łatwy, zabawny, darmowy, nieprawdopodobny, niezbędny, dziwny, niezawodny.

Przykłady:

Dziwny Sposób na Zrzucenie 5 kg w 3 Tygodnie

Ten Film o Niesamowitym Kocie Podbija Internet

Darmowy Poradnik Programowania w HTMLU

  1. Wykorzystuj moc słowa “jak”

Oprócz liczb ludzie kochają nagłówki, które zaczynają się od „Jak”. Dobrym sposobem jest łączenie ich z liczbami.

Przykłady:

Jak Zarobić 5000 zł w 28 dni

Jak Założyć Bloga na WordPressie w 15 minut

20 Sposobów Jak Zdać Egzamin na Prawo Jazdy

  1. Użyj uzasadnienia

Nagłówki powinny być oryginalne. W tym celu możesz użyć następujących rzeczowników: powody, zasady, fakty, pomysły, sposoby, tajniki, lekcje, sztuczki. Szczególnie w połączeniu z liczbami i przymiotnikami dają niesamowite efekty!

Przykłady:

20 Zasad Których Nauczyłem Się od Mistrza Miyagiego

40 Niewiarygodnych Faktów o Których Nie Chcą Mówić w Telewizji

5 Oryginalnych Pomysłów Dzięki Którym Urządzisz Mieszkanie

  1. Złóż śmiałe obietnice

Cała sztuka tworzenia dobrych nagłówków polega na tym, aby wyzwolić w czytelnikach zainteresowanie.

Najlepiej zrobić to poprzez śmiałą obietnicę. Gdy zapisujesz się na szkolenie dotyczące zarządzania czasem chcesz nauczyć się planować i osiągać cele szybciej niż dotychczas. Podobnie jest z nagłówkami.

Oczywiście, gdy już stworzysz mocny nagłówek ba blogu, w którym znajduje się korzyść, którą osiągnie czytelnik musisz mu ją dać. Nie ma nic gorszego niż kliknięcie w intrygujący artykuł, w którym nie ma żadnej korzyści.

W tym celu skorzystaj z następujących czasowników: „zarabiać”, „oszczędzać”, „nauczyć”, „rozwijać”, „tworzyć”, „uważać”

Przykłady:

Zacznij Zarabiać 4000 zł Miesięcznie na Programach Partnerskich

Poradnik: Jak Nauczyć się Języka Angielskiego w 60 dni

Jak Oszczędzać 50 zł Miesięcznie na Paliwie

  1. Wykorzystuj słowo “nie”

Wykorzystanie słowa „nie” w połączeniu z rzeczownikami i liczbami daje dobre rezultaty. Ludzie lubią dowiadywać się o czymś o czym nie mieli wcześniej pojęcia.

Przykłady:

20 Faktów w Pozycjonowaniu Stron o Których Nie Miałeś Pojęcia

5 Błędów Językowych o Których Nie Wiedzą Nawet Poloniści

Metoda Szybkiego Czytania o Której Nie Mówią Trenerzy

  1. Szokujące fakty

Te nagłówki są szczególnie skuteczne przy tworzeniu reklam. Ludzie są z natury ciekawscy dlatego chętniej będą klikać w tytuły, które są szokujące. Im bardziej szokujący nagłówek tym więcej będzie kliknięć.

Przykłady:

Naukowcy Odkryli Zadziwiający Sposób Powiększania Piersi

Lekarze Są w Szoku. Młody Student Odkrył Lek na Celulit

Przyspiesza Metabolizm o 50%. Odważysz Się Spróbować?

  1. Zadawaj prowokujące pytania

Prowokujące pytania mają siłę, ponieważ wzbudzają ciekawość. Ludzie chcą wiedzieć jakie błędy popełniają lub czego jeszcze nie wiedzą.

Zadawanie prowokujących pytań rozpoczyna się od słowa „czy”.

Przykłady:

Czy Ty również popełniasz te błędy językowe mówiąc po angielsku?

Czy odebrałeś już darmowy poradnik dotyczący zarabiania na Forex?

Czy wiesz jak obniżyć rachunki nawet o 300 zł miesięcznie?

  1. Wydaj komendę

Komendy sprawdzają się szczególnie dla osób, którym chcemy jasno zakomunikować o korzyściach, które osiągną.

Komendy składają się z czasowników takich jak: stań się, zacznij, zbuduj, stwórz, naucz się,

Przykłady:

Stań się dobrym pisarzem w 60 dni

Zacznij tworzyć doskonałe nagłówki na bloga w 7 dni

Zbuduj 5 kg masy mięśniowej w 30 dni

  1. Rekomendacje

Wykorzystanie wizerunku osób znanych i lubianych zawsze było skuteczną formą reklamy. Wystarczy spojrzeć na ING Bank Śląski, której twarzą od wielu lat jest znany polski aktor Marek Kondrat.

Innym przykładem jest znana sieć Play, która zatrudnia znanych polskich aktorów i sportowców do promowania usług telefonicznych.

Zasada społeczna, o której napisał w swojej książce Robert Cialdini “Wywieranie wpływ na ludzi” mówi o tym, że bardziej ufamy autorytetom i osobom lubianym niż ludziom, których nigdy nie widzieliśmy na oczy.

Tą zasadę możesz wykorzystać tworząc nagłówki na bloga w następujący sposób.

Przykłady:

Dr Smith: „Ten cudowny lek zwiększy skuteczność w walce z rakiem”

„Dzięki tej metodzie zarobiłem swój pierwszy milion” – Jan Kowalski

Szef Microsoft John Smith: „To produkt XXII wieku”

  1. Newsy

Wiadomości z pierwszej ręki zawsze cieszyły się wysoką popularnością. Wystarczy spojrzeć na największe portale informacyjne takie jak Onet i Wirtualna Polska.

Tworząc newsy należy pamiętać, aby tworzyć wpisy, które są aktualne. Jeszcze lepiej gdybyś napisał o tym jako pierwszy w swojej branży.

Przykłady:

Apple wprowadziło na rynek nowego MacBooka

Co z obniżeniem wieku emerytalnego? Szefowa sztabu odpowiada

Oficjalnie: Piłkarz Legii przechodzi do Realu Madryt

  1. Kontrowersje

Szokujące fakty i kontrowersje od zawsze wyzwalały w ludziach ciekawość. Szczególnie wiedzą to redaktorzy popularnych czasopism takich jak Fakt oraz Super Ekspres.

Poobserwuj powyższe serwisy i sprawdź jakiego schematu używają. Czasem są to naprawdę kontrowersyjne i brutalne nagłówki, ale są niezwykle skuteczne.

Przykłady:

Czy Józef Stalin Miał Sobowtóra? Odkryto Najnowsze Fakty

Żył w Jaskini przez 23 lata. W końcu postanowił wyjść

Nie ma rąk i nóg, a mimo tego potrafi jeździć samochodem

  1. Naj

Analiza 65 tysięcy nagłówków wykazała, że najskuteczniejszymi nagłówkami są przymiotniki zaczynające się od słowa „naj…”.

Np. najlepszy, najgorszy, najładniejszy, najbrzydszy, najszybszy

Przykłady:

Najlepszy Sposób na Zarobienie 20 Tysięcy Złotych w Wakacje

Poznaj Najszybszy Samochód Na Kuli Ziemskiej

30 Najgorszych Nawyków Nieproduktywnych Ludzi

  1. Odniesienie do siebie

Tytuły, które odnoszą się do nas cieszą się dużą popularnością. Szczególnie osoby, które kreują się na ekspertów używają tych metod, aby podkreślić swój sukces.

Jednym z najlepszych nagłówków w historii jest ten autorstwa Johna Caplesa, który brzmi: „Śmiali się gdy usiadłem przed fortepianem. Ale kiedy zacząłem grać …”. Do dzisiaj jest wykorzystywany w reklamach i artykułach.

Przykłady:

Jak Zarobiłem 5 Tysięcy Złotych Będąc na Wakacjach

Jak Napisałem Książkę Która Okazała się Światowym Bestsellerem

10 Rzeczy Których Nauczyłem Się od Leonardo Di Caprio

Jak stworzyć idealny nagłówek?

Nie ma idealnych nagłówków. Musisz wiedzieć, że są nagłówki na bloga, które działają lepiej i są takie, które działają gorzej. Wszystko zależy od koncepcji, grupy docelowej oraz tematyki, o której piszesz.

Możesz je przetestować w następujący sposób: Wybierz 5 nagłówków do jednego artykułu, które prezentują się według Ciebie najlepiej. Zadzwoń do kilku osób i zapytaj się, który nagłówek najbardziej im się podoba. Dzięki temu zwiększasz prawdopodobieństwo wyboru najlepszego tytułu.

O czym należy pamiętać przy tworzeniu nagłówków?

Po pierwsze stwórz optymalną wersję nagłówka. Od tego będzie zależało czy ktoś kliknie w Twój artykuł. W dzisiejszym świecie jest mnóstwo serwisów i blogów, które niczym się nie wyróżniają. Tworzą nudne nagłówki, w które nikt nie klika. Ty bądź inny i stwórz coś co będzie zapierało dech w piersiach!

Po drugie musisz wiedzieć, że ludzie z reguły nie czytają całych artykułów. Oni błądzą wzrokiem w poszukiwaniu treści, które ich zainteresują. Dlatego oprócz tytułu głównego stwórz podtytuły, które będą zachęcać czytelnika do zagłębienia się w tekst.

Przykład:

Nagłówek

Treść …

Podtytuł 1

Treść …

Podtytuł 2

Treść …

Podtytuł 3

Treść …

Wnioski

Stworzenie dobrego i klikalnego nagłówka wymaga nieco kreatywności, natomiast jest to jeden z najważniejszych elementów artykułu.

Najlepszą metodą, jakie nagłówki cieszą się największym zainteresowaniem na innych serwisach czy blogach jest ich sprawdzenie i przetestowanie.

Pamiętaj, że nawet dobre nagłówki na bloga można zmodyfikować i napisać lepiej.

Zapraszam do dzielenia się własnymi przemyśleniami i doświadczeniami na temat tworzenia nagłówków.

 

2 komentarzeZostaw komentarz

Zostaw błyskotliwy komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij